Tjäna pengar
Handla privat

Tjäna pengar till laget, föreningen eller klassen

Hämta all information som pdf

Sen år 2000 har Skogens kol 1876 hjälpt föreningar och skolklasser att tjäna pengar till cuper och klassresor genom att sälja grillkol och grilltillbehör genom Grillkol.se

Nu är vi glada att kunna presentera Föreningskryddor! Med våra lättsålda premiumkryddor hoppas vi kunna överraska med nya smakupplevelser samtidigt som ni tjänar pengar till er klass/förening. Vi har klassiska kryddor som saffran, örtkryddor och storfavoriten – tacokryddan. Snygga förpackningar att låta stå framme i köket eller ge bort som present.

Tjäna 50 kr per såld enhet!

Så går det till

Sälj med webbshop

Enkelt och smidigt och där allt sköts digitalt. Varje säljare får sin unika säljlänk som kan delas i sociala medier, i mail eller som sms.

Kunden betalar sina produkter med kort eller swish och vid godkänt köp skickas kvittot till kundens mail. Den som är administratör har full kontroll över försäljningen via adminportalen och där finns bland annat utdelningslistor och statistik om försäljningen.

Er slutgiltiga beställning ska skickas in till oss senast 2 veckor innan önskat leveransdatum.

Fri frakt vid samlad leverans till er förening/skolklass. En serviceavgift på 2 % av ordervärde går till 3:e part (säljverktyg, kort & swish-betalningar)

Direktköp:
Kunder som handlar via er köplänk kan nu välja att få sina varor skickade
direkt hem till sig via ombud mot en fraktkostnad av 79:-/paket. Ni får självklart samma förtjänst på dessa paket.

Inför försäljning

• Utse en administratör som har den övergripande kollen på försäljningen.
  • Registrera er förening/klass på foreningskryddor.se
  • Bestäm säljperiod för hur länge ni ska sälja kryddor.
  • Sätt upp ett säljmål för att öka engagemanget hos säljarna.
    Bestäm en önskad
  • leverandsvecka när kryddorna ska levereras till er och ett datum när ni som lag/klass levererar produkterna ut till slutkund.
  • Skriv ut produktblad med information om kryddorna

Försäljning

• Varje säljare får en unik säljlänk som kan delas via sociala medier,
    mail eller sms.
  • Tala om för kunden att dem stödjer er klass/förening och berätta vad ni ska göra med era pengar.
  • Erbjud er publik vid match/ övriga arrangemang för att enkelt ta in beställningar.
  • Tipsa om Direktleverans för slutkund för dem som bor en bit
    bort.
  • Lägg ut produktbladet i fikarummet på föräldrarnas arbetsplatser.
  • Sälj till företag! Många ger bort gåvor till sina anställda och kunder till jul och avslutningar

Avsluta och leverera

• Administratören avslutar och skickar in slutbeställningen som föreningen/klassen ska dela ut
  • Inom 7 arbetsdagar levereras varorna till er – fraktfritt
  • Vid leverans så följer även utdelningslistor med så att ni enkelt kan se vem som har köpt vad och vart ni ska leverera varorna
  • Kunden betalar sin order direkt vid köp med kort eller Swish. Du som administratör behöver därför inte hantera några pengar. Er förtjänst betalas ut i samband med att er samlade beställning hämtas ut.
  • Funderar ni på att sälja grillkol till sommaren med oss? Tipsa gärna kunden att ni kommer tillbaka. Alltid 50 kr i förtjänst per såld produkt.

Sälj två år i rad – bli en del av vårt sponsorprogram!

Här återinvesterars en del av överskottet tillbaka i er förening eller skolklass i form av marknadsföring som skyltar, tryck på tröjor eller vad vi nu tillsammans kan komma på.

• Sälj mellan 25 000 kr–35 000 kr år 2 → Vi återinvesterar 1 500 kr i er förening/skolklass
  • Sälj mellan 35 000 kr–45 000 kr år 2 → Vi återinvesterar 2500 kr i er förening/skolklass

Kontakta oss så berättar vi mer!

pojke håller i en säck Skogens Träkol

Tips!

Förläng förtjänsten genom att erbjuda era kunder produkter året om. Grillkol till sommaren och kryddor på hösten.

Kontakta oss

Hos oss har du alltid en personlig kontakt! Hör gärna av dig vid frågor eller funderingar:

E-post: linnea@grillkol.se

userstorecrossmenuchevron-down