Tjäna pengar
Handla privat

Tjäna pengar till laget, föreningen eller klassen

Premiumkryddor från Skogens

Hämta all information som pdf

Sen år 2000 har Skogens kol 1876 hjälpt föreningar och skolklasser att tjäna pengar till cuper och klassresor genom att sälja grillkol och grilltillbehör genom Grillkol.se. Nu är vi glada att kunna presentera Föreningskryddor! Med våra lättsålda premiumkryddor hoppas vi kunna överraska med nya smakupplevelser samtidigt som ni tjänar pengar till er klass/förening. Med klassiska kryddor som saffran och vår storfavorit – tacokryddan, finns det något för alla smaker.

Tjäna 50 kr per såld enhet!

Sälj på två sätt

Enkelt och smidigt och där allt sköts digitalt. Varje säljare får sin unika säljlänk som kan delas i sociala medier, i mail eller som sms. Kunden betalar sina kryddor med kort eller swish och vid godkänt köp skickas kvittot till kundens mail. Den som är administratör har full kontroll över försäljningen via adminportalen och där finns bland annat utdelningslistor och statistik om försäljningen.

Inför försäljning med webbshop

• Utse en administratör som har den övergripande kollen på försäljningen.
  • Registrera er förening/klass på www.foreningskryddor.se
  • Bestäm säljperiod för hur länge ni ska sälja kryddor.
  • Sätt upp ett säljmål för att öka engagemanget hos säljarna.
  • Är ni fler lag/klasser som ska sälja tillammans lägger du lagnamnen under: Lag/klass.
  • Lägg till säljarna.
  • Skriv ut produktblad med information om alla produkter och QR-kod till försäljning

Försäljning

• Varje säljare får en unik säljlänk som kan delas via sociala medier, mail eller sms.
  • Tala om för kunden att de stödjer er klass/förening och berätta vad ni ska göra med era pengar.
  • Erbjud er publik vid match/övriga arrangemang för att enkelt ta in beställningar.
  • Lägg ut produktbladet i fikarummet på föräldrarnas arbetsplatser.
  • Tipsa om Direktleverans för slutkund för dem som bor en bit bort.
  • Sälj till företag! Många ger bort gåvor till sina anställda eller kunder till jul och avslutningar.

Avsluta och leverera

Administratören avslutar och skickar in slutbeställningen som föreningen/klassen ska dela ut

Inom 7 arbetsdagar levereras varorna till er - fraktfritt.

Vid leverans följer även utdelningslistor med så att ni enkelt kan se vilken slutkund som köpt vad och vart ni ska leverera varorna.

Kunden betalar sin order direkt vid köp med kort eller swish. Du som administratör behöver därför inte hantera några pengar. Er förtjänst betalas ut i samband med att er samlade beställning hämtas ut.

Funderar ni på att sälja grillkol till sommaren med oss? Tipsa gärna kunden att ni kommer tillbaka. Alltid 50 kr i förtjänst per såld produkt.

Beställ hem kartonger med saffran eller tacos och sälj direkt till era kunder. En kartong Saffran innehåller 50 paket. Ett paket innehåller 4 x 0,5 g saffran. En kartong tacokrydda innehåller 66 burkar. Varje burk räcker till 9 x 400 gram färs. Beställ fritt antal kartonger.

• 1 kartong saffran innehåller 50 paket och kostar 3 750 kr. Ni köper ett paket för 75 kr och rekommenderat försäljningspris är 125 kr/st.
  • En kartong Tacokrydda innehåller 66 burkar och kostar 4 290 kr. Ni köper en burk Tacokrydda för 65 kr och rekommenderat försäljningspris är 115 kr/st.

Det blir då en förtjänst av 50 kr/produkt till er förening/skolklass. Ni betalar med 30 dagars faktura. Lägg din beställning här.

Fri frakt vid samlad leverans till er förening/skolklass.

Serviceavgift på 2% av ordervärde går till 3:e part (säljverktyg, kort & swish betalningar)

Kunder som handlar via er köplänk kan nu välja att få sina varor skickade direkt hem till sig via ombud mot en fraktkostnad av 79 kr/paket. Ni får självklart samma förtjänst på dessa paket.

Sälj två år i rad – bli en del av vårt sponsorprogram!

Här återinvesteras en del av överskottet tillbaka i er förening eller skolklass i form av marknadsföring som skyltar, tryck på tröjor eller vad vi nu tillsammans kan komma på.

• Sälj mellan 25 000 kr–35 000 kr år 2 → Vi återinvesterar 1 500 kr i er förening/skolklass
  • Sälj mellan 35 000 kr–45 000 kr år 2 → Vi återinvesterar 2500 kr i er förening/skolklass

Kontakta oss så berättar vi mer!

pojke håller i en säck Skogens Träkol

Tips!

Förläng förtjänsten genom att erbjuda era kunder produkter året om. Grillkol till sommaren och kryddor på hösten.

Kontakta oss

Hos oss har du alltid en personlig kontakt! Hör gärna av dig vid frågor eller funderingar:

E-post: linnea@grillkol.se

userstorecrossmenuchevron-down