Tjäna pengar

info@foreningskryddor.se

Orgnr: 556285-9149
Momsreg.nr. SE556285914901

Ej levererade paket och ej uthämtade paket

Om din beställning inte hämtas från ditt utvalda utlämningsställe inom 14 dagar efter leveransen och returneras till oss, kommer en avgift på 200 kr att dras från din återbetalning.

Returer

• Vår policy gäller 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan du hämtat ut ditt paket, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning.
  • För att vara berättigad till retur måste ditt föremål vara i obruten förpackning och de 50:- som föreningen tjänar per såld produkt återbetalas ej.
  • Vid retur skall kunden meddela Föreningskryddor.se om returen. Kvitto och retursedel ska skickas med i försändelsen som ska skickas inom 14 dagar från att försändelsen hämtas ut/mottagits. Kund som fått sin vara levererad av en förening/klass gäller 14 dagar från att föreningen/klassen hämtat ut/mottagit sin leverans.
  • Hämta retursedel här

Återbetalning

När din retur är mottagen och inspekterad av oss skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din retur.

Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom 7 arbetsdagar

Sena eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått din återbetalning ännu, kolla först ditt bankkonto igen.

Kontakta ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Nästa kontakta din bank. Det är ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning betalas ut.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning än, kontakta oss på info@foreningskryddor.se.

Byten

Vi har tyvärr inte möjlighet att byta din produkt då föreningen du stöttat har avslutat sin försäljning. Du kan däremot göra en retur på din produkt och sedan göra ett nytt köp hos en annan förening och välja Direktleverans som fraktalternativ.

Se aktiva föreningar här

Returadress

Skogens Kol AB
Stationsgatan 31
823 30 Kilafors

1. PRISER

• 1.1 Med undantag för uppenbara felskrivningar gäller de priser och fraktkostnader som från tid till annan anges på foreningskryddor.se. Priserna anges inklusive moms.
  • 1.2 Priser och fraktkostnader kan komma att ändras från tid till annan.
  • 1.3 Föreningar/klasser betalar en serviceavgift på 2% av ordervärde till 3:e part (Säljverktyg, Swish och kort transaktioner)
  • 1.4 Förening/laget förtjänst av sålda produkter betalas ut efter uthämtat/levererad försändelse.

2. BETALNING

• 2.1 Betalning ska ske genom Swish, kredit- eller betalkort (Visa eller Mastercard)
  • 2.2 Vi förbehåller oss rätten att låta göra en kreditupplysning på dig.

3. LEVERANSTIDER

• 3.1 Samlad leverans till förening/klass skickas inom 7 arbetsdagar från det att slutgiltig beställning skickas in till oss.
  • 3.2 Beroende på vart i landet paketet ska levereras skickas försändelsen med SCHENKER alternativt DHL till angiven leveransadress, alternativt till närmaste ombud.
  • 3.3 Direktleverans till slutkund görs inom 3-5 arbetsdagar efter slutfört köp till närmaste ombud.
  • 3.4 Samtliga leveranser med DHL eller Schenker sker med avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet alternativt med hjälp av bud.
  • 3.5 Kunder som köpt via förening/klass får sin leverans i skälig tid från att föreningen/klassen mottagit den samlade leveransen.
  • 3.6 Kommer leveransen i retur till oss på grund av fel adress kommer föreningen/klassen att bli ersättningsskyldig för de kostnader som har uppstått på grund av att försändelsen inte kunnat levererats, vilka uppgår till kostnaden från speditören.

4. ÅNGERRÄTT

• 4.1 Om du är konsument får du enligt lag ångra dig inom 14 dagar (”Ångerfristen”) från den dag du mottar din beställning. Har din beställning gått via en förening/lag/klass gäller 14 dagar från att föreningen/laget/klassen mottagit leveransen.
  • 4.2 Du får utöva din ångerrätt endast om produkten hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om produkten har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till dig.
  • 4.3 Du utövar din ångerrätt genom att kontakta oss inom ångerfristen och på egen bekostnad återsända produkten till oss inom 14 dagar från det att du mottagit försändelsen. Kund som fått sin vara levererad av en förening/klass gäller 14 dagar från att föreningen/klassen hämtat ut/mottagit sin leverans. Du kontaktar vår support via mail info@foreningskryddor.se och meddelar din retur. Med produkten ska kvitto och retursedel skickas med. Returen skickas till: Skogens Kol AB, Stationsgatan 31, 823 30 Kilafors. Har varan hanterats i så stor utsträckning att den minskat i värde, görs ett avdrag på återbetalningen i den omfattningen varan anses ha minskat.
  • 4.4 Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalt för produkten i enlighet med vår återbetalningspolicy (se punkt 6 nedan).

5. REKLAMATION

Om en produkt är felaktig kan du inom skälig tid reklamera produkten och få instruktioner om hur du kan returnera den. Du kontaktar vår support enklast via mail info@foreningskryddor.se. Återbetalning för felaktig produkt sker i enlighet med vår återbetalningspolicy (se punkt 6.2 nedan).

6. ÅTERBETALNINGSPOLICY

• 6.1 Om du lämnar tillbaka en produkt till oss för att du har utövat din ångerrätt (se punkt 4 ovan), kommer vi att genomföra återbetalning snarast och senast inom 14 dagar från den dag då vi tagit emot ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten, förutsatt att vi också har tagit emot produkten, eller du kan visa att den sänts tillbaka till oss. Vi kommer därvid att betala tillbaka priset för produkten, minus föreningens förtjänst och den eventuella värdeminskningen. Du får själv bära fraktkostnaden för att återsända produkten till oss (se punkt 4.3).
  • 6.2 Om du lämnar tillbaka en produkt till oss av något annat skäl (t.ex. för att du anser att produkten är felaktig) kommer vi att undersöka den återlämnade produkten och meddela dig via mail inom skälig tid om din reklamation kan godtas och hur vi i så fall avhjälper felet, genom t.ex. omleverans, prisavdrag eller återbetalning. En eventuell återbetalning genomför vi så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade produkten. Vi kommer därvid att betala tillbaka priset för produkten
  • 6.3 Vi betalar vanligen tillbaka pengar till dig med samma metod som du använde för att betala till oss.
  • 6.4 Föreningskryddor.se ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Föreningskryddor.se. Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till Föreningkryddor.se Kundservice inom skälig tid. Föreningskryddor.se uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att av-emballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall föreningen/kunden kontakta Föreningskryddor.se på e-post: info@foreningskryddor.se eller telefon: 0278-203 78. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

7. LAGER OCH SLUTSÅLDA PRODUKTER

Föreningskryddor.se planerar och uppskattar inköp noga inför varje säsong men reserverar oss för att produkter kan bli försenade eller i värsta/sällsynta fall ta helt slut. Föreningskryddor.se förbehåller sig rätten att återbetala slutsåld produkt eller när det går, ordna med delleverans.

8. ANSVAR

Om du är konsument regleras vårt ansvar för produkterna i konsumentköplagen (1990:932). I övrigt ansvarar vi bara för brott mot dessa villkor och bara till ett sammanlagt belopp motsvarande din beställning, såvida inte grov vårdslöshet eller uppsåt föreligger. Begränsningarna gäller inte i den del de skulle inskränka dina rättigheter enligt tvingande författning.

9. BEFRIELSEGRUNDER

Om fullgörandet av våra åtaganden väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständighet som vi inte kunnat råda över, såsom exempelvis arbetskonflikt, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad författning, myndighetsingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra påföljder. Detta ska dock inte begränsa dina rättigheter enligt konsumentköplagen eller annan tvingande författning.

userstorecrossmenuchevron-down